Ferjekort

Norled har vært med i ordningen «Nasjonalt ferjekort». Denne er fra 1.januar 2019 erstattet med Vegvesenets ordning «AutoPASS for ferje», som Norled er pålagt å inngå i.

Les mer om AutoPASS og Norled i disse nyhetssakene: 

1) Informasjon 21.desember 2018

2) Informasjon 15. mars 2019

3) Informasjon 28. juni 2019 

 

Kjøp og påfylling av ferjekort

Periodekort («Norled månedskort med bilde») kan bestilles på https://dialog.norled.no/bestill_periodekort

Andre ferjekort kan ikke lenger kjøpes eller fylles på hos Norled, da dette nå håndteres av Statens Vegvesen.

Se http://autopassferje.no  for hvordan du bestiller og fyller på ditt AutoPASS-kort.

NB: selve Autopass-brikken kan kun benyttes på et utvalg av Norleds samband.  Les videre om Autopass brikke-betaling på www.norled.no/autopass-brikke

Rabattkort for ungdom:

Informasjon om refusjon av rest-verdi for utgåtte Norled verdi-kort:

MERK: Denne tjenesten gjelder de gamle Verdikortene som ble faset ut gjennom 2019.

Dersom din henvendelse gjelder AutoPASS Ferjekort, så er disse kortene ikke utstedt av Norled, men hos autopassferje.no.

Henvendelser om Autopass-kort skal rettes dit, og ikke til Norled. Norled kan ikke ta ansvar for Autopass-kort som likevel sendes til oss, eller følge opp saken på annen måte.

Merk at det uansett ikke ligger noen verdi i selve Autopass-kortet. Du må kontakte autopassferje.no hvis du ønsker å avslutte kontoen din hos dem, og få restbeløp fra kontoen tilbakebetalt.

 

Ferjekort